Keress minket:

Hétfőtől - Péntekig 10:00 - 17:00 óra között

+36 70 77 55 731

  • gpsmarketing
  • Comments 0
  • 25 Apr 2025

Remélem, élvezettel olvasod ezt a blogbejegyzést. Ha azt szeretnéd, hogy segítsünk neked a marketingben, kattints ide és vedd fel velünk a kapcsolatot.

Úgy tűnik, hogy a közösségi média képméretei folyamatosan változnak.

 

Egyik pillanatban még tökéletes a borítókép a profilodon, a következőben pedig már átméretezték, és pixelesen, elrontva jelenik meg.

 

Ráadásul az sem segít, hogy a hivatalos méretekről és ajánlott képméretekről szóló információkat nehezebb megtalálni, mint egy kulturált politikai vitát a Facebookon.

 

De ne aggódj! Ha ezt az útmutatót használod, könnyedén eligazodhatsz a legfontosabb közösségi média platformok képméretei között.

Az alábbiakban megtalálod a legfrissebb közösségi média képméreteket 2025 januárjában.

Gyors áttekintés: Közösségi média képméretek

Social-media-image-sizes 2025
Social-media-image-sizes 2025 (forrás: Hootsuite)

Instagram alap képméretek

  • Profile photo: 320 x 320 px
  • Landscape: 1080 x 566 px
  • Portrait: 1080 x 1350 px
  • Square: 1080 x 1080
  • Stories and Reels: 1080 x 1920

Facebook alap képméretek

  • Profile photo: 170 x 170 px
  • Landscape: 1200 x 630 px
  • Portrait: 630 x 1200 px
  • Square: 1200 x 1200 px
  • Stories and Reels: 1080 x 1920 px
  • Cover photo: 851 x 315 px

X (korábban Twitter)lap képméretek

  • Profile photo: 400 x 400 px
  • Landscape: 1600 x 900 px
  • Portrait: 1080 x 1350 px
  • Square: 1080 x 1080 px
  • Cover photo: 1500 x 500 px

LinkedIn alap képméretek

  • Profile photo: 400 x 400 px
  • Landscape: 1200 x 627 px
  • Portrait: 627 x 1200 px
  • Square: 1080 x 1080 px
  • Cover photo: 1128 x 191 px

TikTok alap képméretek

  • Profile photo: 200 x 200 px
  • Landscape: 1920 x 1080 px
  • Portrait: 1080 x 1920 px
  • Square: 1080 x 1080 px
  • Stories: 1080 x 1920 px

Instagram képméretek

Instagram képméretek
Instagram képméretek (forrás: Hootsuite)

Az Instagram támogatja a fekvő és álló formátumú képeket is, miközben továbbra is lehetőség van négyzetes képek használatára – ami a platform egyik jellegzetessége volt az indulásakor.

 

Ez több lehetőséget biztosít a márkád számára, de egyben megnehezíti a megfelelő képméretek kiválasztását. Kövesd az alábbi irányelveket, hogy a képeid mindig a legjobban mutassanak!

Instagram profilkép mérete: 320 × 320 pixel

Az Instagram profilképek 110 × 100 pixel méretben jelennek meg, de a kép fájlokat 320 × 320 pixel méretben tárolják. Ezért érdemes legalább ekkora méretű képet feltölteni.

Bár a méret négyzetes formátumú, az Instagram profilképeket kör alakban jeleníti meg. Ügyelj rá, hogy a kép fontos elemei középen legyenek, így elkerülheted a levágást! ✂️

Instagram bejegyzés méretek (feed fotók):

📌 Fekvő (landscape): 1080 × 566 px
📌 Álló (portrait): 1080 × 1350 px
📌 Négyzetes (square): 1080 × 1080 px

 

Támogatott képarányok: 1.91:1 és 4:5 között
Ajánlott képméret: 1080 px szélesség, magasság 566 és 1350 px között (attól függően, hogy fekvő vagy álló a kép)

 

Ügyelj rá, hogy a képek megfelelő méretben kerüljenek feltöltésre, így elkerülheted a minőségromlást vagy a levágást! 📸✨

Tippek az Instagram képekhez

Tölts fel 1080 pixel széles képeket, hogy a lehető legjobb minőségben jelenjenek meg.
✅ Ha a kép szélessége meghaladja az 1080 pixelt, az Instagram automatikusan lekicsinyíti 1080 pixelre.
✅ Ha a kép szélessége kevesebb, mint 320 pixel, az Instagram felnagyítja 320 pixelre, ami ronthatja a minőséget.
✅ Ha a kép szélessége 320 és 1080 pixel között van, az Instagram az eredeti felbontásban hagyja, feltéve, hogy a képarány 1.91:1 és 4:5 között van (magasság: 566 és 1350 pixel között).
✅ Ha a kép nem felel meg a támogatott arányoknak, az Instagram automatikusan levágja a megfelelő méretre.

📌 Tipp: Szeretnéd, hogy a képeid profi módon nézzenek ki? Tanuld meg, hogyan szerkesztheted őket a legjobb eredmény érdekében! 🎨✨

Instagram fotó indexkép (thumbnail) méretek

📌 Megjelenített méret: 161 × 161 px
📌 Ajánlott feltöltési méret: 1080 px szélesség

🔹 Az Instagram a nagyobb felbontású képeket automatikusan átméretezi az indexképekhez. Érdemes 1080 pixel széles képeket feltölteni, hogy az indexképek tiszták és élesek maradjanak! 📸✨

Tippek az Instagram indexképekhez

✅ Az Instagram akár 1080 × 1080 pixel méretű verziókat is tárol az indexképekről.
✅ Ha szeretnéd megőrizni a képminőséget és elkerülni a pixelesedést, tölts fel minél nagyobb felbontású képeket.
✅ A 1080 pixel szélességű feltöltés biztosítja, hogy a képek élesek maradjanak, még későbbi frissítések esetén is.

📌 Tipp: Gondolj előre, és mindig a lehető legjobb minőségű képeket használd! 📸✨

Instagram Stories képméret: 1080 x 1920 pixel

Tippek:

 

Ez egy 9:16 arányú képarány.

  • Ha kisebb pixelméretű képet töltesz fel (de ugyanazzal a képaránnyal), a Story gyorsabban fog betöltődni.
  • Ha nem ezt az arányt használod, a Story furcsa vágással, nagyítással jelenhet meg, vagy a képernyő egyes részei üresek maradhatnak.
  • Az Instagram Reels is ezt a méretet használja.

Instagram Carousel képméretek:

✅ Vízszintes (landscape) képek: 1080 × 566 pixel (képarány: 1.91:1)

✅ Függőleges (portrait) képek: 1080 × 1350 pixel (képarány: 4:5)

✅ Négyzetes (square) képek: 1080 × 1080 pixel (képarány: 1:1)

✅ Ajánlott képméret: Szélesség 1080 pixel, magasság 566 és 1350 pixel között (a kép típusától függően)

 

📌 Tipp: Tölts fel minden képet a megfelelő méretben, hogy a Carousel simán és szép megjelenéssel fusson! 📸✨

Instagram Reels képméretek

✅ Az Instagram Reels optimális mérete 1080 × 1920 pixel (képarány: 9:16).

✅ A borítókép mérete is 1080 × 1920 pixel legyen.

✅ Fontos: A Reels a profilodban 1:1 képarányúra van vágva, míg a kezdőlap hírfolyamban 4:5 arányban jelenik meg.

 

📌 Tipp: A legjobb megjelenés érdekében ügyelj arra, hogy a fontos tartalom középen legyen, így a vágás nem rontja el a videót! 🎥✨

Instagram hirdetés képméretek

✅ Vízszintes (landscape) képek: 1080 × 566 pixel (képarány: 1.91:1)

✅ Négyzetes (square) képek: 1080 × 1080 pixel (képarány: 1:1)

✅ Minimális szélesség: 320 pixel

✅ Maximális szélesség: 1080 pixel

✅ Támogatott képarányok: 1.91:1 és 4:5 között

 

📌 Tipp:

  • Ne feledd: Az Instagram hirdetésekben legfeljebb 30 hashtag szerepelhet.
  • Érdemes figyelni a hirdetés fő szövegére és címére vonatkozó karakterkorlátra is, hogy a legjobb eredményt érhesd el! 📈✨

Instagram Stories hirdetés képméret

✅ Képméret: 1080 × 1920 pixel

📌 Tipp:

  • Az Instagram azt javasolja, hogy hagyj körülbelül “14% (250 pixel)” szabad helyet a kép tetején és alján, hogy elkerüld, hogy a szöveg és logók el legyenek takarva.
  • 2020 szeptemberétől kezdve a Facebook és Instagram hirdetések nem kapnak büntetést, ha a hirdetési terület több mint 20%-át szöveg teszi ki.

🎯 Tipp: Tartsd tisztán a kép széleit, hogy a hirdetés ne veszítse el a hatékonyságát! 📸✨

Facebook képméretek

✅ A Facebook folyamatosan frissíti a dizájnt és a képméreteket, ezért fontos, hogy mindig a legjobb minőségű képeket töltsd fel.

✅ A legjobb eredmények érdekében tartsd be a Facebook ajánlott fájlformátumait.

Facebook képméretek 2025

Facebook profilkép méret: 170 × 170 pixel (asztali számítógépen)

A Facebook profilkép 170 × 170 pixel méretben jelenik meg asztali számítógépen, de okostelefonokon 128 × 128 pixel lesz látható.

Facebook borítókép méretek

Ajánlott méret: 851 × 315 pixel
Megjelenési méret asztali számítógépen: 820 × 312 pixel
Megjelenési méret okostelefonon: 640 × 360 pixel
Minimális méret: 400 × 150 pixel
Ideális fájlméret: Kevesebb mint 100 KB

📌 Tippek:

  • A tökéletes megjelenéshez és a torzulás elkerüléséhez tölts fel JPG vagy PNG fájlt.
  • Használj ajánlott képméreteket a leggyorsabb betöltési sebesség érdekében.
  • Ha a profilképed vagy borítóképed logót vagy szöveget tartalmaz, a PNG formátum a legjobb választás.
  • Ne húzd el a borítóképet áthelyezés céljából, miután feltöltötted.

📸 Tipp: Készíts figyelemfelkeltő borítóképet a legjobb hatás érdekében!

Facebook idővonal fotó és poszt méretek

Ajánlott méret: 1200 × 630 pixelMinimális méret: 600 × 315 pixel

Facebook automatikusan átméretezi és formázza a feltöltött fényképeket az idővonalhoz, hogy 500 pixel szélesek legyenek és megfeleljenek a 1.91:1 képaránynak.

 

📌 Tippek:

  • Ha 2-10 képet osztasz meg a márkád Facebook posztjában, használj 1200 × 1200 pixeles képeket, hogy azok 1:1 arányúak legyenek.
  • A nagy felbontású képek gyorsabb betöltődést és jobb megjelenést biztosítanak.

🎯 Tipp: A megfelelő képméretek használatával elkerülheted a pixelesedést és a lassú betöltődést, így biztosítva, hogy a posztjaid mindig profi módon jelenjenek meg. 📸✨

Facebook esemény borítókép méret

Ajánlott méret: 1200 × 628 pixel
Képarány: 2:1

📌 Tippek:

  • Miután hozzáadtad az eseményhez, nem tudod módosítani a borítóképet.
  • Használj tiszta, jól megkomponált képeket, hogy a borítókép jól tükrözze az esemény hangulatát.

Facebook panoráma vagy 360 fokos fényképek méretei

Minimum méret: A Facebook szerint a fényképek minimális mérete “30,000 pixel bármelyik dimenzióban, és kevesebb, mint 135,000,000 pixel összesen.”
Képarány: 2:1

📌 Tippek:

  • A Facebook automatikusan felismeri és feldolgozza ezeket a képeket a “kamera-specifikus metaadatok” alapján, amelyeket a 360 fokos fényképeket készítő eszközök tartalmaznak.
  • A fájlok maximális mérete: 45 MB JPEG esetén, 60 MB PNG esetén.
  • A 360 fokos fényképekhez ajánlott JPEG fájlokat használni, és ügyelni arra, hogy a fájlok ne haladják meg a 30 MB-ot.

Facebook Stories képméretek

Ajánlott méret: 1080 × 1920 pixel
Képarány: 9:16 (teljes képernyős)

 

📌 Tippek:

  • Ne válassz olyan képet, amelynek szélessége kisebb, mint 500 pixel.
  • Ha szöveget használsz, hagyj 14%-nyi (250 pixel) helyet a kép tetején és alján, hogy a hívások ne takaródjanak el a profilképtől vagy gomboktól.

Facebook hirdetés képméretek:

Facebook hírfolyam hirdetések:

  • Ajánlott méret: legalább 1080 × 1080 pixel
  • Minimális méret: 600 × 600 pixel
  • Képarány: 1.91:1 – 1:1
  • Maximális fájlméret: 30 MB

Facebook jobb oldali hirdetések:

  • Ajánlott méret: legalább 1080 × 1080 pixel
  • Minimális méret: 254 × 133 pixel
  • Képarány: 1:1 (csak asztali hirdetés)

Facebook Marketplace hirdetések:

  • Ajánlott méret: legalább 1080 × 1080 pixel
  • Képarány: 1:1
  • Maximális fájlméret: 30 MB

Facebook Sponsored Messages hirdetések:

  • Ajánlott méret: legalább 1080 × 1080 pixel
  • Képarány: 1.91:1 – 1:1
  • Maximális fájlméret: 30 MB

Messenger inbox hirdetések:

  • Ajánlott méret: legalább 1080 × 1080 pixel
  • Minimális méret: 254 × 133 pixel
  • Maximális fájlméret: 30 MB

Messenger Stories hirdetések:

  • Ajánlott méret: legalább 1080 × 1080 pixel
  • Képarány: 9:16
  • Minimális szélesség: 500 pixel

📌 Tipp: Mindig ügyelj a helyes képméretek használatára, hogy a hirdetéseid ne veszítsenek a minőségükből és hatékonyságukból!

 

TikTok képméretek

TikTok képméretek 2025
TikTok képméretek 2025 (forrás: Hootsuite)

TikTok profilkép méret

Minimális méret: 20 × 20 pixel


📌 Tipp: Bár a 20 × 20 pixel a minimális feltöltési méret, érdemes nagyobb felbontású képet feltölteni a hosszú távú minőség megőrzése érdekében.

TikTok videó méret

 ✅ Függőleges videó: 1080 × 1920 pixel (9:16 képarány)
✅ Vízszintes videó: 1920 × 1080 pixel (16:9 képarány)

 

📌 Tipp:

  • Az ideális képarány a függőleges videókhoz: 9:16. Ha más méretű videót töltesz fel, a platform fekete sávokat ad hozzá a videó tetejére és aljára, hogy teljes képernyős legyen.
  • A vízszintes videókhoz az ideális képarány 16:9. Ha ezzel a mérettel töltesz fel videót, a “Full Screen” gomb is megjelenik, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy az oldalukra forgatva nézhessék a teljes videót.

TikTok carousel képméret

Ajánlott méret: 1080 × 1920 pixel (9:16 vagy 1:1 képarány)

 

📌 Tipp:

  • Az ideális képarány a TikTok carousel képeknél 9:16 vagy 1:1, de használhatsz 4:5 képarányú képeket is, ha a videósorozatod ezt igényli.

🎥 Tipp: Tartsd meg a videók és képek minőségét a legjobb eredmények érdekében, hogy kiemelkedj a TikTokon!

YouTube képméretek

YouTube képméretek

YouTube profilkép méret

Ajánlott méret: 800 × 800 pixel

 

📌 Tippek:

  • Ügyelj arra, hogy a fotó középpontja legyen a fókuszban, hogy a legjobb eredményt érhesd el.
  • A fájlok formátuma lehet JPEG, GIF, BMP vagy PNG. Az animált GIF-ek nem támogatottak.
  • A fotó 98 × 98 pixel méretben fog megjelenni a YouTube-on.

🎬 Tipp: Használj tiszta, jól komponált profilképet, hogy a csatornád kiemelkedjen és professzionálisan jelenjen meg!

YouTube banner kép méret:

Minimális méret: 2048 × 1152 pixel
Képarány: 16:9
Minimális terület szöveghez és logókhoz (anélkül, hogy levágnák): 1235 × 338 pixel
Maximális fájlméret: 6MB

📌 Tippek:

  • Ügyelj arra, hogy a szövegek és logók a biztonságos zónában helyezkedjenek el (1235 × 338 pixel), hogy biztosan ne vágódjanak le különböző eszközökön.
  • A fájlméret ne haladja meg a 6 MB-ot, hogy gyorsan betöltődjön a banner.

🎥 Tipp: Tervezz figyelemfelkeltő és jól látható bannert, amely minden eszközön optimálisan jelenik meg!

YouTube videó méret

Minimális méret: 1280 × 720 pixel
Ajánlott méret a bérléshez és eladáshoz: 1920 × 1080 pixel
Képarány: 16:9

 

📌 Tippek:

  • A YouTube HD videókhoz a minimális felbontás 1280 × 720 pixel, de ha videót szeretnél eladni vagy bérbe adni, a YouTube nagyobb felbontást javasol: 1920 × 1080 pixel.
  • A jó minőségű videókhoz mindig tartsd be a megfelelő felbontásokat, hogy a tartalom éles és tiszta legyen.

YouTube miniatűr kép méret

Ajánlott méret: 1280 × 720 pixel

 

📌 Tipp: A miniatűrök kulcsszerepet játszanak a videó megtekintések számának növelésében, ezért mindig figyelj a jó minőségű, figyelemfelkeltő képek használatára!

Pinterest képméretek

Pinterest képméretek 2025
Pinterest képméretek 2025 (forrás: Hootsuite)

Pinterest profilkép méret

Ajánlott méret: 165 × 165 pixel

 

📌 Tipp: Ne feledd, hogy a profilképed kör alakban fog megjelenni, ezért ügyelj arra, hogy a fontos elemek a kép középpontjában helyezkedjenek el, hogy ne vágódjanak le.

Pinterest profilborító kép méret:

 ✅ Minimális méret: 800 × 450 pixel

 

📌 Tipp: Próbálj meg elkerülni portréformátumú képeket a borítókép helyén. Inkább használj tájképi képet 16:9 képaránnyal, hogy a borítókép optimálisan jelenjen meg.

 

Pinterest Pins képméret:

Ajánlott képarány: 2:3
Négyzet alakú Pins: 1000 × 1000 pixel
Ajánlott méret: 1000 × 1500 pixel
Maximális fájlméret: 20MB

📌 Tipp: A 2:3 képarány megőrzésével biztosíthatod, hogy a márkád közönsége minden képrészletet lásson a feedjükben.

  • A Pins-ek fix szélességgel, 236 pixel szélességgel jelennek meg a feedben.
  • Ha más képarányú Pins-t készítesz, tudd, hogy Pinterest az alsó részből levágja a képeket.

Pinterest Collections Pins képméret:

Ajánlott képarány: 1:1 vagy 2:3
Ajánlott méret: 1000 × 1000 pixel vagy 1000 × 1500 pixel
Maximális fájlméret: 10MB

📌 Tipp: A Collections Pins egy fő képből áll, amelyet három kisebb kép követ. Minden képnek azonos képarányú kell lennie.

  • A Collections formátum mobilon jelenik meg a feedben.
  • PNG és JPEG fájlokat is elfogadnak.

Pinterest Story Pins képméret:

Ajánlott képarány: 9:16
Ajánlott méret: 1080 × 1920 pixel
Maximális fájlméret: 20MB

 

Pinterest hirdetések és carousel Pins képméret:

Alkalmazás telepítési hirdetések: Azonos specifikációk, mint a standard Pins. Ajánlott képarány: 2:3, ajánlott méret: 1000 × 1500 pixel.
Carousel Pins és hirdetések: 1:1 vagy 2:3 képarány. Ajánlott méret: 1000 × 1500 pixel vagy 1000 × 1000 pixel. Maximum 5 kép tartalmazható egy carousel-ban.
Shopping hirdetések: Azonos specifikációk, mint a standard Pins. Ajánlott képarány: 2:3, ajánlott méret: 1000 × 1500 pixel.

 

 

LinkedIn képméretek

Ha üzleti célokra használod a LinkedInt – akár személyes profilodon, akár egy vállalati oldalon keresztül –, a bejegyzéseidhez csatolt képek bizonyítottan növelik a hozzászólások és megosztások számát.

 

Használd az alábbi ajánlott méreteket a legjobb eredmény érdekében. Emellett mindig ellenőrizd a profilodat és a tartalmaidat különböző eszközökön, mielőtt véglegesíted őket! 📱💼

LinkedIn képméretek 2025
LinkedIn képméretek 2025 (forrás: Hootsuite)

LinkedIn profilkép méretek

📌 Ajánlott méret: 400 × 400 px vagy nagyobb
📌 Maximális támogatott méret: 7680 × 4320 px
📌 Maximális fájlméret: 8 MB

 

Tippek:

✅ A LinkedIn támogatja a nagy felbontású képeket, ezért érdemes minél nagyobb méretben feltölteni a profilképedet, hogy éles és részletgazdag maradjon.
✅ Ha a lehető legjobb minőségben szeretnéd megőrizni a képet a jövőben is, tölts fel maximális méretben, amíg a fájlméret nem haladja meg a 8 MB-ot.

 

📌 Tipp: Egy éles, profi megjelenésű profilkép hozzájárul a hitelességedhez és az első benyomásodhoz a LinkedIn-en! 👔📸

LinkedIn borítókép méretek (személyes profil)

📌 Ajánlott méret: 1584 × 396 px
📌 Képarány: 4:1
📌 Maximális fájlméret: 8 MB

 

Tippek:

✅ Ügyelj rá, hogy a feltöltött fájl ne haladja meg a 8 MB-ot.
✅ A borítóképek mobilon és asztali nézetben eltérően jelennek meg, ezért ellenőrizd a profilod különböző eszközökön, mielőtt véglegesíted.

 

📌 Tipp: Használj letisztult, professzionális dizájnt, amely jól mutat mind mobilon, mind számítógépen! 🖼✨

LinkedIn képméretek vállalati oldalakhoz

📌 Vállalati logó: 300 × 300 px
📌 Oldal borítókép: 1128 × 191 px
📌 Life fül fő kép: 1128 × 376 px
📌 Life fül egyéni modulok képe: 502 × 282 px
📌 Life fül vállalati fotók: 900 × 600 px
📌 Négyzetes logó: Legalább 60 × 60 px

 

Tippek:

Bejegyzésekhez használj PNG vagy JPG formátumot a legjobb minőség érdekében.
✅ A vállalati bejegyzésekhez ajánlott képarány: 1.91:1.
✅ A LinkedIn bejegyzések ajánlott mérete: 1200 × 628 px.
✅ Ezek a méretek érvényesek a LinkedIn Showcase oldalakra is.

 

📌 Tipp: Egy jól megtervezett vizuális megjelenés profibb hatást kelt és növeli az elköteleződést! 🚀💼

LinkedIn képméretek blogposzt és linkmegosztásokhoz

📌 Blogposzt hivatkozás képmérete: 1200 × 627 px (ajánlott)
📌 Egyedi kép mérete linkmegosztásnál: 1200 × 627 px (ajánlott)

 

Tippek:

✅ A kép 1.91:1 képarányú legyen a legjobb megjelenés érdekében.
✅ A képnek legalább 200 pixel szélesnek kell lennie.
✅ Ha a kép szélessége kevesebb mint 200 px, akkor bal oldali indexképként jelenik meg a posztban.
✅ Ha egy automatikusan generált bélyegkép nem megfelelő, a kép ikonra kattintva manuálisan is feltölthetsz egy saját képet.

 

📌 Tipp: Egy jól megválasztott, nagy felbontású kép kiemeli a posztodat és növeli az elköteleződést! 🖼✨

LinkedIn képméretek hirdetésekhez

📌 Vállalati logó hirdetésekhez: 100 × 100 px
📌 Spotlight hirdetés logó: 100 × 100 px
📌 Spotlight hirdetés egyéni háttérkép: 300 × 250 px
📌 Szponzorált tartalom képei: 1200 × 627 px (1.91:1 képarány)
📌 Szponzorált tartalom carousel vagy galéria képei: 1080 × 1080 px (1:1 képarány)

 

Tippek:

✅ A megfelelő méretű képek használata biztosítja a tiszta és professzionális megjelenést a hirdetéseknél.
✅ A carousel vagy galéria hirdetéseknél ügyelj rá, hogy minden kép azonos méretű és arányú legyen, hogy egységes megjelenést kapj.
✅ A céges logó kis mérete miatt érdemes egyszerű, jól felismerhető dizájnt használni.

📌 Tipp: A vizuálisan vonzó, professzionálisan méretezett hirdetések nagyobb elköteleződést és jobb teljesítményt eredményeznek! 🚀🎯